Nieuw: Pranayama & Yoga Nidra les op donderdagavond

Boost je levensenergie met Pranayama

Kom je (letterlijk) adem te kort, of zit je adem hoog? Is je geest onrustig, of heb je problemen met concentratie? Ben je moe, wil je beter slapen of kom je energie te kort? Of misschien ben je eraan toe om dieper te gaan in de yogales of meditatie. 

Ida Pingala.png

Pranayama wordt ook gezien als het reguleren en sturen van jouw adem en zorgt ervoor dat je balans creëert in je eigen energiestroming. Dit komt omdat je twee belangrijke energiebanen gaat balanceren die langs de wervelkolom stromen en in verbinding staan met de hersenen (verdieping hierover krijg je in de les.) 

Omdat deze techniek je subtiele wezen beïnvloed is het belangrijk deze op de goede manier aan te leren, voordat je hiermee thuis aan de slag gaat.

Pranayama kalmeert je geest, bevordert de concentratie, ontspant de zenuwen, warmt het lichaam op, geeft meer energie, helpt met meditatie, yoga, etc… Kortom, heel veel goeds voor onze gezondheid. Door het leren van verschillende ademhalingstechnieken ontdek je waar je energie blijft steken, kom je gauw in diepere sferen en ervaar je verruiming van de geest. 

Deze techniek, het sturen van je levensenergie, wordt beoefend door de meest gevorderde leermeesters/yogi’s uit India. De les begint met een juiste opwarming d.m.v. eenvoudige houdingen en eindigt met een lange ontspanningsoefening: Yoga Nidra.
Yoga Nidra (betekent letterlijk “Yoga slaap”) brengt je in een diepe staat van ontspanning, terwijl je heerlijk warm onder een dekentje ligt. Het combineert visualisatie met intenties, adem en een bodyscan. 

Bij Unmani zal Kelsey, onze Vinyasa docent, dit gaan overbrengen. Deze les gaat van start op donderdag 1 maart (19:00-20:00 uur), dus pak je kans met deze bijzondere en leerzame les.
De Vinyasa les zal hierdoor van 20:15-21:30 uur zijn.